Veteriner Hekim Nasıl Oluyor??

Bir Veterinerin Hesaplaması Gereken Birkaç Nokta


1-Veteriner Hekimin İlgilenebileceği Alanlar

1*1*Tavukçuluk
1*2*Büyük Baş Hayvan
1*3*Yem Sanayi

2-Hangi Alan İçin Neler Bilmek Gerekiyor

2*1*Belge 22000 gıda
2*2*haccb Sihinsel yapılanma vs.

3-Biz Veteriner Hekimleri İlgilendiren Programlar

3*1*bilgisayar prog.
3*2*dünyada düzenlenen toplantılar vs.
4-Vesba'10

***Uludağ Üniversitesi 2010 yılında yapmış olduğu ve mühteşem bir katılım sağlanan bu ulusal organizasyondan dolayı tüm organizatör ,sponsor ( MATLI , CP , VETHEK ,VD.),katılımcı ve konusmacılara teşekkür ederim.

____****----****____
Konuya benim bakısım
    ....----^^^^----....

Ben Uludağ Üniversitesi Veteriner Fakültesi öğrencisi olarak bu üniversitede olmaktan mutluluk duyuyorum. Bu üniversitenin hayatımdam birseyleri değistirdiğini hissediyorum. Her geçen gün mesleğimin ,veteriner hekimliğin beni içine çektiğini hissediyorum. Hergün mesleğime olan aşkımın daha arttığını ve bu mesleğin aslında sadece bir hayvan sevgisi değil aynı zamanda insan sevgiside gerektiğini öğrendim.
??''Yaratılanı severim, Yaratandan ötürü''??
Veteriner Hekim olmak aslında öyle sanıldığı kadar kolay bir şey değil. Sizlere söyle birkaç başlıkta anlatmak isterim.
*1* veteriner Hekim İş sahaları

Veteriner Hekimlik bilindiğinden çok daha fazla iş sahasına sahip bir meslek.Bu sahalar ne diye bakacak olursak;
*Tavukçuluk
*Büyük baş
*Küçük hayvan(Pet shop)
*İlaç sektörü
*Gıda kontrolü
*vd ...

2*-* Ülkemizde veteriner Hekimin Yeri
Ülkemizde Veteriner Hekimliğe verilen önem nerdeyse çogu meslekten daha aşagılarda bir değere sahip.Bu açıklanamaz bir olay aslında Dünyada üzerinde, Avrupa ülkelerinde bir veteriner hekime verilen değer doktor statüsündeyken, ne yazık ki günümüz Türkiye'sinde Veteriner Hekimliğe verilen önem maalesef çok aşagılarda.Maalesef sizlere şunu paylasmak isterim ki bazı veterinerler ülkemizde bir çobanlardan bile az kazanıyor olabilir. Bu durum bizi endiselenmeye itebilir, hayatımızı güvenceye almak için okuduğumuzu düsünürsek, bizi güvence altına almasını beklediğimiz bu meslek ,bizi korkutan bir dünya gerçeğiyle karsı karsıya getiriyor.Ama şunuda unutmamalıyız ki bu düsünceyi de değistirecek olan yine biz veteriner hekimlere düşüyor.Bunun için elimden geleni yapmaya çalısacağım.

3*- Kimler Bize Neler Anlatıyor
Vesba'10(Veteriner Hekimliğe Sekteröl Bakış) Organizasyonu sayesinde bazı bilgiler edindim.İzninizle sizlerle bu bilgilerimi paylaşmak isterim. Vesba'10 belkide bize sektöre ,konumumuza nasıl bakmamız gerektiğini gösterdi.

Bizlerin öncelikle vizyon-misyon gereksinimimiz olduğunu gösterdi.Bunun içinde bizim ilk olarak hangi yolda yürümemiz gerektiğini hesaplamamız gerektiğini farkettirdi.Yönümüzü daha en baştan seçip doğru adım atamız gerektiğini gözler önüne serdi.

** Şu bilgiyi sizlerele paylaşmak isterim ki ben henüz tam olarak veteriner hekim olarak tam olarak hangi alanda çalısacağımı belirlemiş değilim. Tahmin ediyorum ki benim gibi bir çok arkadasım daha vardır. Ama vesba önümüzün üniversiteden çıkmadan tam olarak çizmemiz gerektiğini bize vurguladı.Bazı sektörler açısından Türkiye'nin durumunu gözler önüne serdi.Fakat Türkiye'mizin gelişmekte olan bir ülke olduğunu bilmek ve sektörlerimizin gelişime açık olması büyük bir sans sanırım bizim açımızdan.

4*- Bu yazıyı yazmak benim için çok avantaj değil sanırım belkide dejavantaj fakat belkide bu yazım sayesinde bazı veteriner hekimlerin sektöre bakış açısı değisebilir. Belkide tamamen çizgileri değişir ,zaten benim tam olarak istediğimde bu.Herkes yapabileceği en iyi işi hem kendisi hem de güzel ülkemiz Türkiyemiz için,Türkiyenin gelişmesi için yapsın.Tüm meslek sahiplerine ve meslek sahibi olmak için çalısanlara meslek hayatlarında basarılar dilerim..

''Kim ki mesleğine aşkla bağlı olsun, ki o aşkına yenik düşsün''
                                                                                       Güven Gürkan KARATAŞ

0 yorum:

Yorum Gönder