Türkiye ve Dünya Öğrenci Değisim Programlarından Birisi

            Benim yazılarıma daha önce bakmışsanız benim Uludağ Üniversitesi Veteriner Fakültesi öğrencisi olduğumu bilirsiniz. Ülkemizde yurt dışına öğrenci gönderme ve öğrenci alma ile katkılar sağlanmaya çalısılmakta. Bu gerçekten saygıyla karşılanacak bir çalışma. Yıllardır var olan bu programlar har üniverstede farklı isimle anılmakta. En çok ülkemizde kullanılanı Erasmustur. Bu yazıyı yazmamın sebeblerinden biriside tam olarak bu. Bu ismi bilenler ne demek istediğimi çok iyi anlayacaktır. Erasmus 1465-1536 yıllarında yasamış Hollandalı bir Rahiptir. Osmanlının yüzyıllarından sadece kısa bir zamanında var olan bu rahip, kökenimiz hakkında çok acımasız ve mesleğinin verdiği insan olma yetisine sahip olamayan bir insandır. İşte bu yüzdendir bu yazı. İşte sizlere bir alıntı yaparak yazıma son vericem:

            "Deliliğe Methiye" isimli kitabıyla büyük şöhret kazanan Avrupa'nın ünlü düşünürlerinden(!!) Erasmus,"Utilissima Consultatio de Belloo Turcis Inferendo..." isimli eserinde  karanlık kökenli barbarlar olarak nitwelendirdiği Türkler!in , Hristiyanlar arasındaki görüş farklılıkları sebebiyle Avrupa'nın önemli bir fethetmiş olduklarını söyledikten sonra, artık esaret altında bulunan din kardeslerinin kurtulması gerektiğini belirtir. Erasmus, dini savaşı haklı bulmamakla birlikte, Hristiyanlığın varlığını sürdürebilmesi için Türkler'in yok edilmesi gerektiğini söyler.
Osmanlı'nın Hayaleti (Erhan AFYONCU)
           Demek istediğim çok basit aslında, dünyada milyarlarca isim varken neden bu kişinin ismi bu programa verildi. Bu isim yok etme baslangıcımı yoksa, ya da barıs için mi böyle bir isim seçildi. Herkesin seçeneğini çok iyi tahmin edebiliyorum. Ben Avrupa'da eğitimime devam etmek istiyordum fakat takii bu ismi duyana kadar. Ben hiç bir şekilde bu program kapsamında avrupa'ya çıkmayı düsünmüyorum. Hemde bu isimle asla. Bu isim olduğu sürece bu program kapsamda gidenlerinde nelere maruz kalabileceğini düsünemiyorum. Kendilerine yüksek medeniyet diyenler, medeniyetin ne olduğunu bilmeyen, bencil, yobaz, aç gözlü insanların var olduğu bir yerden başka bi yer değil aslında.
          Memleketim güzel memleketim. son olarak bu türküyle sizlere iyi günler dilerim:


Eger bu kişi hakkında herhangi bilginiz yoksa bu linkten ulasabilirsiniz:
http://www.turkcebilgi.net/kim-kimdir/e/erasmus-1465---1536-1288.html

1 yorum:

  1. Arkadaslar lütfen yorumlarınızı esirgemeyin. Teşekkür ederim

    YanıtlaSil