Veteriner Hekimlikte 20 Gün Stajerlik



           22 Ağustos günü, günlerden Çarşamba. Heyecanla beklediğim gün gelip çatmıştı. O sabah kalkıp artuk staja başlayacaktım, kalktım yola çıktım. Mesafa azaldıkça, yol kısaldıkça heyecan tüm bedenimi kaplıyordu. Kliniğe girdiğimde nasıl karşılanacağım, ilk ne yapacağım, kafamdan onlarca şey geçiyordu.

        An geldi çattı. Sonunda kliniğin önündeydim. Artık içeriye girme zamanı gelmişti. İçeri girdim Hekim bey yerinde oturuyordu. Bana baktı, merhaba dedim bugün stajım başlıyor dedim. Bana nerde kaldın sen nereye kayboldun diyerek cevap verdi. Bende staj başlama tarihim bugün başlıyor, bende yaz okulu için Bursa'da olduğumu söyledim. Hadi Gürkan gidelim dedi bana, bindik arabaya köy köy geziyorduk. Fabrikalarda ki bekçi köpeklerine bakıyor aşılıyor parazit hapı veriyor, köylülerin sığırlarına bakıyorduk. İneklere gebelik testi yaptık, birine suni tohumlama yaptık. Güzeldi daha ilk günden görmek istediklerimi görmüştüm. Günle geçiyor araba ile köy köy geziyor ve hayvanlara bakıyorduk.

         Günler geçiyor aşılama yapıyor ve hastalar ile ilgileniyordum. Artık bende kendimi bir veteriner olarak hissediyorum ama yinede bilmediğim çok şey olduğunu biliyorum. Okulum 2 yıl sonra bittiğinde mesleğe atıldığımda ne yapacağım sorusu aklımda artık tam olarak belirmiş durumda. Fakülteye girdiğimde düşündüğüm çiflik açma fikri meslekte gördüğüm zorluklar beni düşündürmeye başladı.


         Okul bittiğinde direk olarak düşüncemi mi uygulamalı yoksa biraz tecrübe mi kazanmalı diye düşünüyorum artık.

        Bakalım hayat bize neler yaşatacak. Haydi hayırlısı...

0 yorum:

Yorum Gönder