2011 Veteriner Hekim Yılı

               Bugun bu bildiriyi gördüğümde bir yandan sevindim bir yandan üzüldüm. Nasıl olurda böyle bir duyuruyu simdi görebilirdim. Ama olsun Avrupa'da bu yıl bizim yılımız olması beni çok mutlu ve sevinçli kıldı. Bu gibi düzenlemelerin anlamını yeni kavrıyorum. Yapanların düsünenlerin ellerine sağlık, tüm Veteriner Hekim dünyasının bu yılını kutlar, mutlu huzurlu ve bol kazançlı geçmesini dilerim. Aşağıda konu ile ilgili geniş bilgiye ulasabiliriniz..


              AB Veteriner Hekim Platformu, dünyada ilk Veteriner okulunun 1761 yılında Fransa'nın Lyon şehrinde kurulması ve yine dünyada Veteriner Hekimlik eğitiminin başlamasının 250. yılı olması nedeniyle 2011 yılının, "Dünya Veteriner Hekimliği Yılı" olarak kutlanacağı bildirdi.
                 AB Veteriner Hekim Platformundan yapılan yazılı açıklamada, veteriner hekimlik eğitiminin başlamasıyla hayvan biyolojisi ve patolojisi üzerinde yapılan çalışmaların, insan hekimliğinin gelişmesine büyük katkılarda bulunduğu belirtildi.
                 Veteriner hekimlerin hayvan sağlığının korunması ve refahının geliştirilmesinin yanı sıra, global açlığın azaltılması, Zoonoz hastalıkların önlenmesi, gıda kalitesi ve güvenliğinin sağlanması, biyomedikal araştırmalar, çevre ve biyo çeşitliliğin korunması alanında yaptıkları çalışmalarla halk sağlığı alanına büyük katkılarda bulundukları kaydedildi.

daha fazla bilgi için TIKLAYINIZ

0 yorum:

Yorum Gönder